2010. október 13., szerda

Tejes házi készítésű kifli

Hmm hogy ennek a receptnek mennyire megörültem mikor rátaláltam. Nagyon szeretem a kiflit, de mindig az a drágább. Mi kenyeret nem nagyon eszünk, ill ritkábban. Vagy kifli vagy zsömle van terítéken. Ezért is örültem, hogy ezt mostantól én is elkszíthetem. Ráadásul még volt olyan amit sikerült úgy hajtani hogy ha nem mondanám hogy én csináltam nem is lehetne tudni. De ezen még van fejleszteni való, mert ugyan finom maga az íze de nekem kicsit éde, tehát több sót fogok beletenni ezentúl. Most még az "édesebb" verziót teszem közzé, aztán ha megsütöttem a sósabb verziót akkor azt sztem külön közzéteszem! Hiszen ez is fini nagyon!

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2 ek. tejföl (nálunk laktózmentes - sparban a legolcsóbb)
  • 2,5 dkg élesztő
  • 4 dkg vaj (most sparos laktózmentes teavajat használtam, de legközelebb olajjal csinálom, mert ez így kicsit borsos árú... :S )
  • 1 kiskanál só
  • 1ek. cukor
  • 2,5 dl tej
A hozzávalókat összeállítottam, természetesen kézzel.. :P nincs gépem, és addig gyúrtam míg a tészta el nem vált a táltól. Kell ennyi folyadék bele, pedig sokszor azt hiszem húúú ez csucsogós tészta, de ha jól összegyúrjuk akkor már nem lesz az! Szóval, csak gyúrni- gyúrni és gyúrni!!! :))

Majd egy órát kelesztettem. Miután duplájára nőtt felosztottam a tésztát 4
részre. A részekből egyenként téglalapszerűséget nyújtottam majd átlósan elfeleztem, és az átló hosszabbik felétől feltekertem. Van amelyik szép lett van amelyik kevésbé amint a mellékelt képek is mutatják! :)
Sütés előtt lekentem vizes tojássárgájával (nem értem miért kell felvizezni... csak csúnyább lett mint a csak tojásos... direkt kipróbáltam, amik sárgásabbak azokon csak tojás s. van ) és légkeveréses fokozaton 175 fokon 5 perc, majd 150-160 fokon további 12-15 percig, vagy tűpróbáig :)
Jó étvágyat a bátor sütkérezőknek!

3 megjegyzés:

  1. Sztem ha edes, akkor ne tobb sot tegyel bele, hanem kevesebb cukrot....

    VálaszTörlés
  2. Tegnap esti kakaos fonat, meg egyebek?? Publikaljad majd!! Varjuk!!

    VálaszTörlés