2011. március 7., hétfő

Pizzás -baconos bagett

Eredetileg sajtos stanglit akartam sütni, tudjátok olyan "tescos" jellegűt. Tehát akár az is lehetne a hozzávalókból, csak akkor nyílván néhány dolgot el kell hagyni.
Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 2 tojás
  • 5 dl tej (én laktózmentessel csináltam)
  • 1 dl olaj
  • 3 kk só
  • 1 élesztő (5dkg)
  • 120 g tejföl kb 4 evőkanál lehetett
  • 190 g főtt krumpli (kb 4 kisebb szem lehet)
  • egy kk aszkorbinsav (gyógyszertárból lehet kimérve venni, magyarul c-vitamin, puhítja a tésztát)
Töltelék:
  • 2 dl ketcup
  • 1 fej vöröshagyma
  • olaj a hagyma párolásához
  • 3 gerezd fokhagyma
  • bacon szalonna
  • pizza fűszer

Az élesztőt felfuttatom meleg tejben, teszek bele egy kiskanál cukrot. Kivárom hogy jól felfusson. Majd a többi tejet is langyosan adom a tésztához, így hamarabb megkelhet. Minden hozzávalót hozzáadok. A krumplit a tejföllel összetörtem így könnyebb volt hozzágyúrni (érdemes ezt is felmelegíteni, ha nem frissen van főzve a krumpli). Ha alaposan összeedolgoztam atésztát akkor sütőben 50fokon kelesztem egy órát.
Amikor megkelt 10-12 kis zsömlét formázok belőlük. A deszkán újra kelesztem kb 15-20 percet, majd egyesével oválisra nyújtom és feltekerem. Beleteszem a kikent tepsibe és középen késsel bemetszem hosszában, ide kerül a töltelék. De metszés után lekenem tojással. Majd rászórom a bacont, vagy sonkát is lehet, de akár szalámival is remek (legközelebb kipróbálom úgy is :), és óvatosan rákenem a szószt, és végül sajtot reszelünk rá, amennyi csak ráfér. :P

A töltelék: megpárolom a zsiradékon a hagymát, majd hozzáadom a ketcupot, a fűszert és összeforralom, hogy kicsit összeérjen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése