2010. október 14., csütörtök

Fokhagymás-tejfölös baguett

Imi nagyon megszerette ezt az újdonságot, de idáig meg-meg vettünk, nagy ritkán. Most hogy belelendültem a sütkérezésbe erre is kitaláltam egy receptet, és a forma meg a megvalósítás már csak hozta magát. :)
EZ aztán TELJESEN SAJÁT recept :)

A tésztához:
  • 50 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 2,5 dl tej
  • 0,5 dl olaj
  • 1,5 kk só
  • 2,5 dkg élesztő
A töltelék:
  • tejföl
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • fokhagymasó v granulátum (elhagyható)
  • reszelt sajt (elhagyható de nem érdemes :))
Ezekből nem mértem csak úgy ízre kevergettem :)
A tésztát kidagasztottam, kelesztettem míg duplájára nőtt majd 3 fele osztottam (de nagyon nagyok lettek akkorák mint egy kisebb buci kenyér, máskor hat részre fogom osztani így javaslom, vagy min 4 részre)és megpróbáltam formázni belőle egy egyenes kiflit. Ezután olajozott tepsire tettem és kelesztettem de előtte középen be kell metszeni (én utána metszettem de előtte kellett volna.. :).
Kb vártam 20-30 percet, és a metszetet megtöltöttem tejföllel, majd megszórtam reszelt sajttal, ha lett volna otthon egy kis bacon akkor még azt is tettem volna rá.. majd legközelebb. :)

2 megjegyzés:

  1. Na ezt most megkívántam :) Nagyon guszta!Van még egy kis maradék :P

    VálaszTörlés
  2. Szeretném megsütni!
    Légy szíves írd meg, hogy hány fokon és kb. hány percig sütötted, valamint azt is, hogy gőzös sütrő kell-e neki.

    Üdv: Pali bácsi.

    VálaszTörlés