2010. október 14., csütörtök

Hot dog kifli

Nagyon szeretjük a virslit főleg Imike: 2 nagyobbat lazán benyomat ha van kedve :) Sosem találok nekem is tetsző hot dog kiflit hát gondoltam annyi mindenre ráakadtam már a neten amire nem is gondoltam hátha.
Nos sikerrel jártam és íme a recept, természetesen itt is variáltam (laktózérzékenység miatt).
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 2,5 dl tej (lakt. m.)
  • 0,5 dl olaj
  • 1,5 kk só
  • 2,5 dkg élesztő
A hozzávalókat összeállítom majd egy órán át kelesztem a szokásos módon, vagy ha nincs elég meleg akkor míg duplájára nő. Én most kelés után öt részre osztottam a tésztát, de legközelebb csak 4re fogom mert kicsik lettek így a kiflik.
a részekből egyenként négyzetet kell nyújtani (hogy hogyan? - kedves barátnőm megtanított tegnap: ahogy nyújtod a tésztát ott ahol "hasa" van a tésztának lisztezett felületen nyújtod és visszatessékeled a nyújtófával. Nagyon szépen lehet alakítani, majd megfordítod a nyújtófát és a sarkáig nyújtod. Legközelebb megpróbálom felvenni videóra a bénázásaimat, és hátha működni fog. :) és szemléletesebb lesz.)
Aztán átlósan feltekerjük, majd középen kettévágjuk, így kapunk egy "rudacskából" 2 kiflit. Fontos a tepsin is keltetni, mert akkor lesz akkora, hogy biztos bele lehet tenni a virslit.
Majd tojással lekenem, és sütöm. (Én ált. az egész tojást felhasználom kenegetéshez, így nem kell kidobni sosem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése