2010. október 14., csütörtök

Kakaós koszorú fonat


Ez az ötlet csak úgy jött, hogy dekoráljak is ha már sütögetek. Azt gondoltam elrontottam mert "későn" kezdtem hozzágyúrni a kakót, de éppen ezért lett szép, mert a tészta márványos lett.
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 mk. só
  • 2,5 dl langyos tej
  • 3 ev. k. cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 dl olaj
  • 1 ev. k. kakaó
A hozzávalókat elkezdtem összegyúrni, és mikor kezd összeállni de még "ragacsos" akkor ketté választom és az egyik felébe kakaót dagasztok. Kidagasztom mindkét felét, majd kelesztem. Ha duplájára kelt akkor kinyújtom kb 1 cm vastagra , és felvágom késsel kb 2-2,5 cm szélesre. "ovis gilisztákat" gyúrok lehetőleg egyforma hosszúak legyenek. Veszek egyet a kakaósból és egyet a simából majd összefonom a két szálat és végül feltekerem mintha csigát formáznék. :) Majd sütőpapírra vagy olajozott, v zsírozott tepsire teszem és kisütöm.
175 fokon légkeveréssel 20 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése