2010. október 15., péntek

Házi zsömle

Nos! Megcsináltam végre azt amiért "ráakadtam" erre a sok kelt tésztás receptre. Ugyanis ezért kezdtem el keresgélni.

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl víz
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1,5 kk só
  • egy kis cukor... a futtatáshoz
  • 0,5 dl olaj
A hozzávalókat összedolgozom, majd mikor már szépen eldolgoztam és elválik a kezemtől is meg a táltól is akkor félre rakom meleg helyre keleszteni (kandalló elé :)) egészen addig amíg a duplájára nő.
Majd én most 8 részre osztottam lehetőleg egyformákra, és elkezdtem "sodorni" a kezemben, mintha golyót formáznék, de az óramutató járásával megegyező irányba. Ha jól csináljuk, a tészta az ellenkező irányba fog "forogni". Addig kell ezt a műveletet folytatni amíg a teteje szép sima lesz. Egy 20 percet kelesztem a tepsin, és lekenem tojással. És zsuppsz sütőbe vele. 175 fokon légkeveréssel szépre sütöm. Kb 20 perc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése