2010. október 12., kedd

Cukros briós

Nagyon örültem hogy rátaláltam erre a receptre... hmm. Alig várom hogy beleharaphassunk.
Este derült ki hogy nincs elég pékáru itthon gondoltam keresgélek, mi lenne ha cukros brióst sütnék, úgy szeretjük, de ritkán veszünk mert drága ahhoz hogy minden alkalommal élvezhessük amikor csak akarjuk.
Találtam is egy receptet, mire való az internet? :))
Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1mokk k só
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3 ev. k. cukor
  • 2 dl angyos tej
  • 10 dkg vaj én 1 dl olajjal csináltam
Gyorsan összeállítottam, a kandalló előtt kelt egy órát majd gyorsan (gyerekek fürdetése után ) kilenc részre osztottam, rudacskát sodortam, kb 20 cmest és csomót kötöttem, az egyik vége felül jött ki a másikat próbáltam alulra bújtatni :)
Hőlégkeveréssel sütöttem 175 fokon kb 20 percig. Majd miután kisült még lekentem cukros tejjel, és még szórtam rá egy kis kristálycukrot. Alig írtuk megállni hogy ne együk azonnal. Az íze tuti ugyanolyan mint a bolti csak ez nem felfújva van.. :) És nincs benne plusz adalékanyag :P
És ami a legfontosabb nem csak hogy jobb de olcsóbb is. Kiszámoltam, hogy ha a boltban veszem meg (nem tom mennyi most egy darab 60 Ft-tal számoltam) akkor 9 = 540 Ft.
Én itthon most ezt 200 Ft-ból összeraktam, és ne felejtsük el a tej laktózmentes szóval az megdobja az árát. Aki "sima" tejjel készíti annak még olcsóbb. :) ebbe beleszámoltam az energiát is .:P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése