2011. március 7., hétfő

Tejfölös sajtos baconos bagett

Ez gyakorlatilag megegyezik a pizzással, csak a töltelékben térnek el egymástól, de azért leírom.
Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 2 tojás
  • 5 dl tej (én laktózmentessel csináltam)
  • 1 dl olaj
  • 3 kk só
  • 1 élesztő (5dkg)
  • 120 g tejföl kb 4 evőkanál lehetett
  • 190 g főtt krumpli (kb 4 kisebb szem lehet)
  • egy kk aszkorbinsav (gyógyszertárból lehet kimérve venni, magyarul c-vitamin, puhítja a tésztát)
Az élesztőt felfuttatom meleg tejben, teszek bele egy kiskanál cukrot. Kivárom hogy jól felfusson. Majd a többi tejet is langyosan adom a tésztához, így hamarabb megkelhet. Minden hozzávalót hozzáadok. A krumplit a tejföllel összetörtem így könnyebb volt hozzágyúrni (érdemes ezt is felmelegíteni, ha nem frissen van főzve a krumpli). Ha alaposan összeedolgoztam atésztát akkor sütőben 50fokon kelesztem egy órát.
Amikor megkelt 10-12 kis zsömlét formázok belőlük. A deszkán újra kelesztem kb 15-20 percet, majd egyesével oválisra nyújtom és feltekerem. Beleteszem a kikent tepsibe és középen késsel bemetszem hosszában, ide kerül a töltelék. Metszés után lekenem tojással. Majd rászórom a bacont, és lekenem sós tejföllel és a tetejére jöhet a sajt.
Majd sütőben 180-200 fokon megsütjük. Kb 30-45 perc. (nem mértem ) Mindig csinálok tűpróbát, és megnézem az alját, ha már az alja is kezd pirulni akkor biztos jó!.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése