2010. október 11., hétfő

Magvas virslis croassan


Hozzávalók:
70 dkg liszt
1 pohár kefir (175 g)
2 dl langyos tej
2 kk só
fél ek cukor
2 tojás
50 g friss élesztő
30 dkg hideg vaj
A hozzávalókból, a vaj kivételével tésztát dagasztotok, majd hűtőbe teszem 1 órára.



Ezután 7 egyforma darabra vágom, gömbölyítem őket, majd mindet kinyújtom jó vékonyra, lehetőleg kör alakúra.

A vajat megolvasztom,majd az első kinyújtott lapot lekenem vajjal, ráteszem a következő lapot, erre jön megint vaj, megint lap és így tovább, míg el nem fogy, a legutolsó lap tetejére már nem kerül vaj. Ezután a tésztát kinyújtom 2-3 mm vastagra, köralakra és derelyevágóval cikkekre vágom. A cikkeket feltekertem gazdagítottam főtt virslivel, de lehet akár sajtot is rakni még bele és sütőpapírral bélelt tepsire ültetem, miután lekentem tojással és belemártottam a magkeverékbe (lenmag, és szezámmag)hagyom őket duplájára kelni (kb 35 perc)majd180 fokra előmelegített sütőbe teszem, kb. 20 percre, illetve amíg szépen megsülnek. Rácsra téve hagyom langyosra hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése