2010. október 14., csütörtök

Kürtős kalács

Annyira szerettem volna ilyet csinálni, egészen azóta, hogy Elláéknál ettünk. annyira fini volt. Csak nekünk nincs formánk ill nem volt. :)
Gyűjtöttem néhány "szilvia törlőkendő" gurigáját, de lehet akár wc papír guriga is, csak az kicsit morbid.. de semmi bajunk nem lesz tőle. Csak a gondolat.. :P
A gurigákat bevontam alufóliával, erre tekertem fel majd a tésztát.
Jöjjenek a HOZZÁVALÓK:
  • 50 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 6 ev kanál porcukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 1 dl olaj
A hozzávalókat összegyúrom, majd kelesztem egy órán át vagy míg a duplájára nem nő. Majd kinyújtom és felszeletelem 1,5 cm-es csíkokra és kezdem feltekerni a már előre elkészített folpackos gurigára amit ne felejtsd el lezsírozni mint én.. :)) mert akkor alig tudod leszedni róla :)

Majd lekentem tojással, és beleforgattam a kívánt bevonatba. Én most csináltam sima vanilia cukrosat,kókuszos cukrosat, és diós cukrosat. :) beleforgattam, majd tepsibe vele és addig sütöttem 175 fokon míg szépen megpirult.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése