2011. január 19., szerda

Fahéjas "palacsintamókus" :D

Valóban "mókus" ez a nasi, mert még rá kell jönnöm a sütés valódi titkára, hogy hogyan NE füstöljük ki szeretett otthonunk, még szeretettebb lakóit a lakásból. :) UIgyanis a forró olaj nekem igencsak elkezdett füstölni sütés közben így nem jutottam sokra, de az a pár darab ami kész lett az magáért beszél. Alig bírom ki hogy hagyjak a többieknek olyan fini :P
Története: anyu réges régen amikor még létezett a KGST (Debrecenben piac) akkor szeretzte a formát és nem tudtuk még sosem használni, mondjuk úgy kb 20-23 éve megvan a forma :D
Ma amikor LIMARA oldalán keresgéltem hogy lekváros buktához merítsek valami fini receptet rögtön a "fánkvirág" receptje fogadott. :) Ezúton is köszönöm. :P Én egy kicsit módosítottam , és pontosan leírom hogyan készítettem.
Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 15dkg liszt
  • pici só (csipetnyi)
  • egy citrom reszelt haja, héjja. :) Drága székesfehérvári barátaim mindig ezzel piszkáltak. "HÉJJA kontra haja :) :P
  • 1,5 dl (laktózmentes tej)
  • sütés után fahéjas cukor
A hozzávalókat összekavarom (én habverővel szeretem mert akkor bizti csomómentes lesz és pár másodperc az egész). Majd hűtőbe teszem 15 percre (vagy ha hűtőből vetted a hozzávalókat kivéve liszt :))) akkor nem muszáj. Vagy pont ezt hagytam ki és ezt nem kellett volna.?? :D :P)
Felforrósítom olajban a formákat, és a hideg tésztába mártom, de csak annyira hogy ne lepje el a formát, mert akkor nem tudjuk "levakarni" sütés közben. Amennyiben betartjuk az "előírásokat" úgy az olajban gyönyörűen leválik a tészta és szinte pár másodperc alatt megsül. Ha készen van szalvétára szedem és fahéjas cukorral meghintem. ( a képről nekem lemaradt. :)

Nos rájöttem miért nem marad mindig a formán a tészta, legalábbis azt hiszem. Valóban elég hidegnek kell lennie a tésztának, és a formának, meg nagyon forrónak, és kb 2-3 másodpercig kell a formát a tésztában tartani. Ha le akar csúszni, ki ne dobd, akkor egyszerűen villával belemered a forró olajba, vagy evőkanállal. Ha valakinek, nincsen ilyen formája.... ami meglehet mert sosem láttam ilyet sehol :P akkor evőkanállal is adagolhatod az olajba.

Sok sikert hozzá, és legyetek bátrak! Próbáljátok ki nagyon megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése