2011. január 24., hétfő

Lekváros bukta

Hozzávalók 1 kg-hoz:
( ha tartanál attól hogy sok az egy kiló, hát nem sok. :) nekem egy tepsibe belefért, és a család, fogyasztói része 2 felnőtt egy gyerek 1,5 nap alatt kivégezte :) alig tudtam lefotózni, ennyi van belőle :P :) )
  • 5 dl tej
  • 5 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg zsír vagy 30dkg vaj
  • 1 citrom reszelt héja
a töltelékhez:
25 dkg vegyes gyümölcs íz (sütésálló lekvár )

Kevés tejben felfuttatom az élesztőt, majd a hozzávalókhoz keverem és megdagasztom. Letakarva kelesztem a duplájára. (újabban a sütőben kelesztek 50fokon, szintén letakarva íg nem több egy óránál a kelesztés :P)
Majd finoman átgyúrva, lisztezett deszkán kisujjnyira nyújtom, és kb 8x12cmes darabokat szabok. Megtöltöm a lekvárral és feltekerem. A végeit elegyengetem, és sütőpapírral bélelt tepsibe ültetem, szorosan egymás mellé :) a tetejét, lekenem zsiradékkal (fogalmam sincs miért kell nem látok benne rációt, de megtettem :) ) Majd előmelegített sütőben 180fokon szép pirosra vagy aranybarnára sütjük. Ha kész porcukorral meghintve tálalhatjuk! Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése