2011. január 24., hétfő

Napraforgókenyér





Ez idáig a legjobb dolog amit sütöttem illetve számomra a legnagyobb kihívást jelentette, esztétikus, különleges, és nem utolsó sorban finom.

Van egy szuper blog amire rátaláltam, és egyből ki kellett próbálnom mivel nemcsak maga a recept van fönt képpel, hanem maga a készítés menete. azt hiszem sok minden lesz még innen amit kipróbálok ajánlom figyelmetekbe a "kalandok a konyhában - t" . Itt megtalálható a recept, szóval nem fárasztom külön magam hogy beírjam vagy tegyem? :) végül is csak ki kell másolni. De csak azért teszem hátha kedvet kap valaki.
Hozzávalók:
- 70 dkg liszt
- 250 ml tej
- 125 ml olaj
- 2 tojás
- 4 dkg élesztő
- 1 tk. cukor
- 2 tk. só

Továbbá:
- 70-80 g olvasztott vaj a kenéshez (100-at ír, de nekem is maradt belőle)
- 1 tojássárgája
- 30 ml tej
- szezámmag
- lenmag (de ezeken kívül bármit lehet, én a lenmagot pl. köménnyel vegyítettem)

1 megjegyzés: