2013. február 26., kedd

Fokhagymás - tejszínes zöldborsófőzelék


Olyan régen csináltam már borsófőzeléket, hogy el is felejtettem hogy kell. Így kutakodtam a neten, megnéztem egy pár receptet, de ez most új lett. :P 


Hozzávalók:
  • 1 kg mirelit zöldborsó
  • 1 fakanálnyi sertés zsír (jobban szeretem bizonyos ételekhez mint az olajat! )
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • ízlés szerint fokhagyma granulátum
  • ízlés szerint só
  • 2dl tejszín (habtejszín - mindig ez van itthon - egyszer megjártam a főzőtejszínnel, így azóta CSAK ezzel dolgozok)
  • 2 evőkanál rizsliszt
  • kb 2dl 20% - os tejföl
A zsiradékon megdinsztelem kicsit a zúzott fokhagymát, majd a borsót is beleteszem és megpárolom, sózom. 
Mikor kellően megpuhult, teszek rá két evőkanál rizslisztet (így GLUTÉNMENTES lesz) és hozzáadom, a tejszínt, majd a tejfölt. Majd így fözöm egy kicsit folytonos keverés mellett, hogy összeérjenek az ízek. 
Kellemesen krémes! 
Ajánlom mindenkinek aki se túl édesen se túl sósan nem szereti ezt a főzeléket! Nekünk nagyon ízlett! 
Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése