2013. február 24., vasárnap

Glutén és laktózmentes házi TÚRÓRUDI



Ha már készült "sima" kell gluténmentes és laktózmentes is.
Mivel az eredeti hozzávalókban volt háztartási keksz és itthon most épp nem volt semmilyen gluténmentes keksz amivel ezt kiválthattam volna, ki kellett találnom valami mást. Így alakultak a 
hozzávalók:

  •  18 dkg laktózmentes túró
  •  3 teáskanál cukor
  •  3 teáskanál méz
  •  3 evőkanál "tört"  gluténmentes gabonagolyó - háztartási keksz helyett
  •  10 dkg gluténmentes étcsokoládé
  •  1 evőkanál olaj
A túrót, kekszet, mézet valamint a tört gabonagolyót összedolgozzuk. (Természetesen a gabonagolyót összetörjük, én zacskóra tettem amit félbehajtottam és húsklopfolóval összetörtem,). Majd az összedolgozás után betesszük a fagyasztóba 20-30 perce.
Megfelelő hűlés után, golyókat formázunk, vagy rudakkal is lehet próbálkozni, kinek hogy szimpatikusabb. Majd az olvasztott csokoládéba forgatjuk a golyókat, amiket pálcikára szúrva a legegyszerűbb kivitelezni. 
Majd hozok kész képeket is, de még most dermed a fagyóba :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése